• Zitat

    Original von saytamaner


    There are no separate versions like ESP+ or ESP.
    When a Corsa D customer checks the ESP option, his/her car comes with the ESP+.


    ESP+ is simply the name of the latest version of the system.
    The name could have been anything, for example ESP 2.0, 3.0 etc. like a software.


    Meines Wissens nach:
    ESP: Eines von 4 Rädern wird angesteuert und abgebremst.
    ESP+: Bis zu 4 Räder können gleichzeitig angesteuert werden und untersteuern wird erkannt (und verhindert)


    Ausserdem wiederspricht das doch nicht dem, das im Ausland auch gerne "einfache" Steuergeräte verbaut werden. Billiger?


    In my opinion:
    ESP: Only one of four wheels is controlled by ESP at one moment.
    ESP+: Four wheels are controlled by ESP at one moment. Also understeering will be privented.


    So, it could be that the Opel Corsa is in other states build with normal esp, because the electronik is cheaper?

  • Zitat

    Original von SYSer
    In my opinion:
    ESP: Only one of four wheels is controlled by ESP at one moment.
    ESP+: Four wheels are controlled by ESP at one moment. Also understeering will be privented.


    Yes, that's correct but it was before the Corsa D.


    The system has been developed to control four wheels individually at any moment; also with some other new features, and they named it ESP+.


    All countries get the same system, Opel makes no distinction between countries, at least regarding the ESP+. :)

    Corsa 1.4 Sport, 5-türig, Magmarot, Schaltgetriebe
    Panoramaschiebedach, ESP, 17" stern-design felgen, ContiSportContact3 215/45 reifen


    Nachrüstung : Tempomat, Bordcomputer, Sitzheizung, HSA, DDS, Solar Reflect windschutzscheibe, Solar Protect getönt glas im rückseite, dunkel getönt rückleuchten, OPC-Line bodykit, OPC-Line interieur-paket, AFL, Touch & Connect

  • aber kann es überhaupt sein das das esp defekt is ohne das die anzeige leuchtet? und es wenn man den knopf drückt auch "esp off" anzeigt und danach auch wieder an geht wenn man wieder drückt? ?(

    corsa d gsi 3 türer in Saphirschwarz, Panoramaglasschiebedach, Innovations-Paket 2, Vorteilspaket,Halogen Kurven- und Abbiegelicht
    also alles was man braucht ;):evil: :bow:
    phase? brauch ich nicht :tongue: fehlende leistung wird durch wahnsinn ersetzt :klatschen::evil: :auto:

  • esp leuchet bei mir auch nur selten.. wegen einfachem räderdurchdrehen regelt das nur abrer zeigt es nicht an.. räder müssen erst ein paarmal durchdrehen bevor es anfängt zu regeln bzw anzuzeigen..


    aber bei nässe/schnee wirst du das esp sicher öfters mal sehen.. :D

    Corsa OPC ------ Einfach der Hammer!! :yeah:


    Serie: Ardenblau, Blaue Recaros, Sicht Paket, Sommer Paket, Technik Paket, "kleiner" Spoiler, CDC 40 Opera, Kurvenlicht, Parkpilot.
    (Sound)tunig: Impulse fc 1500, Soundstream lw1.350, Speed Concept Stage 1 mit TÜV , Speed-Flasher, n Arschgeweih, komplett Nightbreaker.
    geplant: ---
    ------------------------
    Toyota GT86, Toyota Paseo

  • mir ist es zB schon zwei mal passiert, dass das esp beim start gesponnen hat. die lampe ging nicht aus. nach einem "neustart" war das problem dann aber verschwunden


    ... cause I'm a 21st century digital boy. I don't know how to live but I've got a lot of toys!


    Corsa-D OPC in rot (irgendwas ist immer kaputt o_O)


  • Sowas gab´s/gibt´s des öfteren, mir selbst mehrfach....dann entspr.:
    Lenkwinkelsensor neukalibrieren, -austauschen,....Steckkontakte.....alles was das mehr an Elektronik heutzutage halt anfällig macht (seufz)...

  • Original Text aus dem Opel-Lexikon:

    Zitat

    Das Elektronische Stabilitätsprogramm Plus (ESP®Plus) sorgt für ein Höchstmaß an aktiver Sicherheit. Es erkennt schon im Ansatz kritische Fahrsituationen und verhindert durch gezieltes Abbremsen an bis zu 4 Rädern das Unter- und Übersteuern des Fahrzeugs. Dadurch erfolgt die Regelung im Vergleich zu konventionellem ESP® noch sanfter und effektiver. In der neuesten Generation ist ESP®Plus mit einer Zusatzfunktion ausgestattet - der Untersteuer-Kontroll-Logik (UCL, Understeer Control Logic). Sie bremst beim Untersteuern beide Vorderräder.


    Ich glaube der Corsa hat ESP Plus OHNE UCL. Habe von dieser Funktion noch nix bemerkt. Auch bei starken untersteuern (zu schnell in die Kurve auf Rennstrecke) hab ich keine ESP Eingriffe bei mir bemerkt.

  • The article below is from the Opel's press-release, dated 22.08.2006.
    It's much more longer than this but I copied & pasted relevant sections only.
    I would really love to translate it to German if I could, sorry.




    The newest generation of ABS and ESP systems boasts additional functions. The Corsa’s ABS system features electronic brake force distribution, Cornering Brake Control (CBC) and Straight-Line Stability control (SLS).


    The ESP system was tuned so that it firstly gives complete control to the driver, even at very high cornering speeds, and only gradually takes over when there is danger of losing safe control of the car. The Corsa features especially dynamic performance at its cornering stability limit thanks to Enhanced Understeering Control (EUC), an ESP function: ESP controls braking individually at up to four wheels if necessary, as if the driver had a brake pedal for each wheel, to quickly stop any skidding that might occur.


    In addition to their traditional functions, the Corsa’s driver assistance systems (ABS/Anti-lock Braking System and ESP/Electronic Stability Program) can take over a range of other functions and sensitively react to particular road and driving conditions. The overview shows what these electronic control systems do and how they assist drivers in critical situations :


    Functions of ABS :


    ABS (Anti-lock Braking System)
    Prevents wheel lock-up during maximum braking, thereby insuring steering control
    If a wheel begins to lock up during braking, the ABS control unit automatically reduces braking pressure on the wheel-brake cylinder until wheel slip returns to normal.

    CBC (Cornering Brake Control)
    Optimizes braking distance and driving stability when braking in curves
    When wheel sensors register different rpm right and left in a curve, braking force on inner wheels is reduced when brake pressure is applied under the ABS limit. This creates torque that stabilizes the vehicle.

    DTC (Drag Torque Control)
    Prevents lock-up on driving wheels when clutch is engaged and during downshifting in curves
    Increases engine torque (by opening throttle valve), thus preventing wheel lock-up by engine drag torque.

    EBD (Electronic Brake Force Distribution)
    Keeps braking distance as short as possible
    The brake pressure necessary for optimum stopping distance is applied individually to each wheel.

    SLS (Straight-Line Stability control)
    Optimizes straight-ahead braking stability
    Prevents skidding when braking during straight-ahead driving, especially useful on uneven road surfaces or poorly-maintained streets. SLS identifies the driver’s desired direction of travel via the steering wheel angle and stabilizes the car with specific brake pressure application, thus keeping the vehicle on track.


    Functions of ESP

    ESP (Electronic Stability Program)
    Prevents break-away in curves.
    With the help of sensors, ESP determines rpm, steering angle, yaw velocity and lateral acceleration. This compares driver’s intentions with driving condition. Should critical driving situations occur, the system intervenes in engine electronics and with selevtice braking at up to four wheels to return vehicle to stable driving condition.

    EUC (Enhanced Understeering Control)
    Supports neutral cornering behavior.
    In an understeer situation, speed is first reduced by the throttle and then by braking up to four wheels, ensuring stable cornering behavior.

    TCPlus (Traction ControlPlus)
    Prevents wheel spin on driving wheels.
    If one of the car’s drive wheels is on solid and the other on slippery ground, one wheel will tend toward wheelspin when driving off. TCPlus automatically brakes the wheel with traction problems until the second drive wheel can transfer enough torque to drive off.




    So, EUC and UCL are exactly the same things, they had simply called it with another name in the lexicon.


    Cheers,
    Serdar

    Corsa 1.4 Sport, 5-türig, Magmarot, Schaltgetriebe
    Panoramaschiebedach, ESP, 17" stern-design felgen, ContiSportContact3 215/45 reifen


    Nachrüstung : Tempomat, Bordcomputer, Sitzheizung, HSA, DDS, Solar Reflect windschutzscheibe, Solar Protect getönt glas im rückseite, dunkel getönt rückleuchten, OPC-Line bodykit, OPC-Line interieur-paket, AFL, Touch & Connect

    2 Mal editiert, zuletzt von saytamaner ()


  • why ? there are different describtion for different situations !

  • ich kann dieses EUC oder whatever bestätigen...jedoch muss der Bock sehr stark untersteuern, eh da geregelt wird,,dafür wieder umso heftiger..das einzige was ich nicht bestätigen kann,ist ein sanftes eingreifen vom ESP, wie weiter oben beschrieben wird..ich empfinde es als spät und dann heftig...ihr könnt es ja bald auf grossen Parkplätzen mit entsprechend Schnee testen...auch das Untersteuern wird vom ESP bearbeitet...auch ein blinken im Cockpit ist zu sehen...bei mir zumindest, vielleicht ist bei den 2008ern oder 09ern das blinken nicht mehr so oft zu sehen, eventuell nur bei extremsituationen oder so,keine ahnung.